PRO VÝROBA Tour je unikátní koncept předávání zkušeností mezi výrobními podniky v České republice, který letos vstoupil už do svého 6. ročníku. Každý rok vybíráme 5 zastávek ve společnostech, které jsou něčím výjimečné a o své zkušenosti se nebojí podělit.
Šestý ročník PRO VÝROBA Tour 2016 nabízí ověřenou a efektivní formu pro získání nových informací i pro konfrontaci vlastních přístupů ke konkrétním tématům. Příběhy partnerských firem letošního ročníku jsou opět fascinující. Představitelé firem svojí otevřeností, ochotou nechat „nakouknout do kuchyně“ a ochotou podělit se o dobré i horší zkušenosti tak přispívají k rozvoji konkurenceschopnosti „výrobářského “ prostředí v České i Slovenské republice. My z i2M z toho máme o to větší radost , že se účastníci z předcházejících ročníků již ve dvou případech letos sami přihlásili a nabídli témata a ochotu sdílet zkušenosti.
Tento přístup i ohlasy účastníků minulých ročníků potvrzují, že jde o zcela mimořádnou a velmi praktickou akci, která dává možnost bezprostředně konfrontovat ověřené know-how z oblasti řízení a organizace výroby s praktickou zkušeností přímo v prostředí řady špičkových firem.
S hrdostí mohu konstatovat, že se nám i letos podařilo sestavit velmi zajímavé příběhy firem s tématy, která se neopakují a jsou svým pojetím v PRO VÝROBA Tour nová. Na co se můžete těšit:
18. a 19. května 2017 – GUMOTEX Břeclav – Etapa 1 „ZLÍNOVACÍ“ – jak překonat odpor v „tradiční“ firmě a začít prosazovat Lean nástroje
22. a 23. června 2017 - GHH - BONATRANS Bohumín – Etapa 2 „AUTOMATIZAČNÍ“ – jak si v kusové a malosériové výrobě pomoci automatizací při zvládnutí dramaticky rostoucích požadavků zákazníků
21. a 22. září 2017 - HONEYWELL AEROSPACE Olomouc – Etapa 3 „O PRODUKTIVITĚ“ – jak se vyrovnat s tlakem na snižování cen i s nedostatkem kvalifikovaných lidí
19. a 20. října 2017- PRECIOSA Kamenický Šenov – Etapa 4 „INOVAČNÍ“ – jak vybudovat a využít inovační proces v soutěži s Čínskou konkurencí
23. a 24. listopadu 2017 - SERVIS CLIMAX Vsetín – Etapa 5 „ZLEPŠOVACÍ“ – jak úspěch společnosti postavit na rozvoji firemní kultury, podporující zlepšování výrobního a obchodního procesu i vztahy se zákazníky
Etapy budou mít velmi podobnou osvědčenou formu. Začneme vždy čtvrtečním obědem. Po úvodní prezentaci know-how k řešenému tématu dané etapy, budou pokračovat vystoupení manažerů a specialistů partnerské firmy s konkrétními ukázkami aplikací metod přímo v provozech firmy. Večerní raut a setkání se zástupci navštívených firem i s ostatními účastníky bude ideálním místem pro získání zkušeností a nových kontaktů.
Druhý den, po krátkém doplnění a shrnutí, proběhnou prezentace dalších konkrétních projektů a řešení vlastních témat, která si přinesou sami účastníci.
Doufám, že Vás PRO VÝROBA Tour 2017, jako velmi praktická inspirace, zaujme a zúčastníte se Vy, nebo i Vaši spolupracovníci.
Zobrazit více
Za jednu vybranou etapu
15 800 Kč
Celá PRO VÝROBA Tour
63 200 Kč
Každý druhý účastník má slevu 10 % a každý další 20 %. V případě přihlášky na více etap, nebo více účastníků z jedné organizace poskytujeme výrazné slevy. Pro bližší informace se obraťte na garanta programu
Pro bližší informace se obraťte na garanta programu.
Zajímají Vás další podrobnosti? Stáhněte si leták. Leták PVT 2017
„V minulosti to u nás nebylo s LEANem moc slavné, ale toto se mění a nejvíce tomu samozřejmě napomohly změny ve vedení závodu a poté rozběh Akademie Gumotex. To byla asi nejlepší škola spojená s řešením často obtížných úkolů, hledáním nových postupů a hledáním své pozice v nových týmech.“ Takto popisuje situaci ve společnosti Gumotex Břeclav, což je tradiční výrobce polyuretanové pěny a dnes i výroby sedadel, hlavových opěrek a slunečních clon, jeden z průvodců touto etapou technolog Jirka Netopilík.
S čím začínali, kde narazili, co použili, co se v kultuře Gumotexu nejvíce osvědčilo, co přineslo nejrychlejší efekty, kde se lámaly postoje lidí, jak využili Gumotex Lean Akademii?
To jsou otázky, na které odpoví přímo realizátoři změn. Uslyšíte i detaily o firemní Akademii, řízení jednotlivých projektů, o reálných přínosech využití metod SMED, o zkušenostech v zavádění různých úrovní Shop Floor Managementu a o uplatnění dalších nástrojů štíhlé výroby a logistiky.
SHRNUJÍCÍ ČÁST
Účastníci obdrží prezentace lídrů, metodiky, formuláře i ukázky případových studií.
je manažerem zlepšování procesů. Vystudoval Průmyslové inženýrství ve Zlíně na FaME a od té doby hledá nové cesty k vyšší efektivitě lidské práce. Již delší čas považuje za základ úspěchu týmové využívání příležitostí ke zlepšení. Když se podaří vytvořit podmínky pro vznik týmové společnosti, je vyhráno. V Gumotexu pracuje od začátku roku 2016.
Procesní inženýrka. Po absolvování oboru Průmyslové inženýrství na UTB ve Zlíně v roce 2016 nastoupila do Gumotexu na pozici procesní inženýrky pro závod OZ2 Břeclav. Její náplní práce je koordinovat týmy a projekty a zavádět metody zlepšování procesů v souladu s LEAN principy.
Technolog. Vystudoval SPŠ chemickou se zaměřením na výrobu plastů. V Gumotexu pracuje jako samostatný technolog. Patří mezi přirozené lídry a hybatele změn. Jeho zásluhou se podařilo dobře rozběhnout shop floor management a následné projekty zvyšování efektivity montážní linky slunečních clon.
Vedoucí technolog. Po škole se rozhodl zkusit štěstí v USA, kde pracoval po dobu 3 let. Po návratu ze zahraničí v roce 2001 nastoupil do Gumotexu. Na současnou pozici vedoucího technologa se vypracoval z operátora ve výrobě. Je jedním z prvních absolventů firemní Akademie a LEAN metody využívá ve své každodenní praxi.
Výrobní logistik. Absolvoval Procesní inženýrství na VUT v Brně. Do Gumotexu nastoupil v roce 2010 na pozici normovač. Je rovněž jedním z prvních absolventů Akademie. Teoretické poznatky prakticky využívá při návrzích layoutů pracovišť, jejich uspořádání a v realizacích změn. Velkou měrou napomáhá aktivitám odboru zlepšování procesů.
1. den - Čtvrtek, 18. 5. 2017 | |
---|---|
11:30 | Registrace účastníků a ubytování |
12:00 | Oběd, představení programu a přesun do Gumotexu |
13:30 | Úvodní představení firmy, pravidla bezpečnosti |
14:00 | Exkurze do výroby firmy a diskuse témat |
17:30 | Přesun zpět na hotel |
18:30 | Večeře, raut a sdílení zkušeností se zástupci firmy |
2. den - Pátek, 19. 5. 2017 | |
---|---|
8:00 | Večeře, raut a sdílení zkušeností se zástupci firmy |
9:00 | Prezentace projektů specialisty firmy |
12:00 | Řešení témat účastníků a transfer zkušeností |
13:00 | Shrnutí a závěr |
Zavřít
Kola u vagónů a lokomotiv vypadají léta stejně. Kromě dramatických změn ve vývoji, konstrukci a technologii se museli v Bonatrans vyrovnat i s tlakem na snižování nákladů při výrazném nárůstu požadavků zákazníků.
„Přesto, že jsme kusová a malosériová výroba, museli jsme díky enormnímu nárůstu požadavků zákazníků v poslední pěti letech přistoupit k zavedení prvků automatizace a robotizace, abychom je byli schopni nákladově a kvalitativně zvládnout. Nejvíce se to projevilo v oblasti povrchových úprav a finalizace výrobků!“ odpověděl generální ředitel Jakub Weimann na otázku, co byla v posledních letech největší výzva pro Bonatrans.
Na této etapě budou diskutovány otázky jak řídit výrobu v kusové a malosériové výrobě, kdy je vhodné výrobní proces automatizovat a kdy je výhodnější ponechat manuální pracoviště, jak vyčíslit efekty a návratnost investic, jak si pomocí automatizace vyřešit nedostatek zaměstnanců, co se vyplatí automatizovat v kusové výrobě.
Největší rozvoj ve výrobě BONATRANS se v posledních letech udál na montáži a povrchových úpravách, nároky zákazníků se skokově zvyšovaly. Vyhovět jim znamenalo navýšení pracnosti výrobních operací zpočátku ve formě manuálních činností. Přechod k automatizaci procesů byl nutností. Dnes připravujeme robotizaci celého výrobního uzlu dvojkolí.
Účastníci obdrží prezentace lídrů, metodiky, formuláře i ukázky případových studií.
Je výrobním ředitelem ve společnosti BONATRANS. Vystudoval VŠB v Ostravě. Působí ve společnosti od roku 2005. Na ředitelskou pozici se vypracoval z pozice řadového dělníka ve výrobě, přes Lídra autonomního týmu a Manažera provozu, proto se snaží dávat příležitost všem lidem kolem sebe, kteří jsou motivování a mají chuť na sobě pracovat. Nejvíce je hrdý na lidský potenciál firmy, s dobrou posádkou si zkušený kapitán troufne i do vln.
Je manažerem provozu montáže a povrchových úprav. Vystudoval Univerzitu Tomáše Baťi ve Zlíně, obor Inženýrská informatika. Do týmu společnosti BONATRANS nastoupil v roce 2005. Zastává názor, že nejvzácnější prostředek je čas, pokud není řízen, nic dalšího nemůže být řízeno. Úspěch každé mise je založen na silném týmu spolupracovníků a vzájemném sdílení informací.
Postgraduální studium absolvoval v roce 2008 na Univerzitě Pardubice - Fakultě chemicko-technologické. Po působení ve firmě SAVA Trade Praha s.r.o. na pozici Technicko-obchodního manažera nastoupil v roce 2010 do firmy BONATRANS na pozici Technolog – specialista povrchových úprav. Od roku 2014 vykonává funkci Vedoucího linky povrchových úprav. Dlouhodobě se věnuje problematice povrchových úprav a protikorozní ochrany, interně i externě se zabývá vyjasňováním otázek souvisejících s danou problematikou. Spolupodílel se na realizaci a rozjezdu sesterského výrobního závodu Bonatrans India v Aurangabádu.
Je technologem povrchových úprav. Vystudovala VŠB – TU Ostrava obor geologického inženýrství. Po ukončení studia na vysoké škole se začala plně věnovat povrchovým úpravám ve strojírenství. V roce 2014 úspěšně absolvovala kurz Korozního inženýrství při ČVUT, který ukončila certifikací Std 401 APC. V závislosti na rostoucích požadavcích na povrchové úpravy ze stran zákazníka a legislativy, se snaží najít efektivní způsob jejich splnění přímo ve výrobě.
1. den - Čtvrtek, 22. 6. 2017 | |
---|---|
11:30 | Registrace účastníků a ubytování |
12:00 | Oběd, představení programu a přesun do BONATRANS |
13:30 | Úvodní představení firmy, pravidla bezpečnosti |
14:00 | Exkurze do výroby firmy a diskuse témat |
17:30 | Přesun zpět na hotel |
18:30 | Večeře, raut a sdílení zkušeností se zástupci firmy |
2. den - Pátek, 23. 6. 2017 | |
---|---|
8:00 | Rekapitulace poznatků z exkurze, diskuse se zástupci firmy |
9:00 | Prezentace projektů specialisty firmy |
12:00 | Řešení témat účastníků a transfer zkušeností |
13:00 | Shrnutí a závěr |
Zavřít
Honeywell Aerospace Olomouc vyrábí součásti leteckých motorů a pomocných energetických jednotek. Jejich komponenty najdete ve většině známých letadel jako je Boeing či Airbus.
Letecký průmysl má speciální požadavky na systém jakosti, certifikaci procesů atd. Jedná se o dlouhodobý proces, ve kterém musíte zákazníka přesvědčit, že kvalita a včasnost dodávek je samozřejmostí. Tímto procesem se můžete stát významným dodavatelem nejenom jednoduchých dílů, ale postupem času i dodavatelem vyšších letadlových celků.
Musíte stále zvyšovat produktivitu práce, protože trvalý tlak na snižování cen se dostal i do letectví, musíte investovat do nových strojů s vyšší výkonností, stále počítat návratnost investic, outsourcovat podpůrné procesy, musíte vychovávat vlastní zaměstnance, protože na trhu práce nejsou, …. O tom všem bude tato etapa.
Účastníci obdrží prezentace lídrů, metodiky, formuláře i ukázky případových studií.
Je šéfem HOS a kvality ve společnosti Honeywell Aerospace Olomouc, s.r.o., kde je zodpovědný za řízení procesu HOS (Honeywell Operating System) a řízení systémů jakosti. Vystudoval Přírodovědeckou fakultu UP Olomouc se zaměřením na analytickou chemii a jeho srdeční záležitostí je proces neustálého zlepšování. Zastává názor, že neshody a problémy se nesmí skrývat, ale řešit.
Vystudoval ISŠ Technickou v Přerově se zaměřením na informatiku a výpočetní techniku. Po několikaleté zkušenosti v oblasti vedení kurzů IT nastoupil v roce 2006 do Honeywellu, na pozici Production Coordinator a následně na místo Supervizor Product Line. Prakticky od svého nástupu do firmy se začal seznamovat s principy LEAN a metodikou 6sigma a po absolvování Lean Green Belt začal tyto metody užívat v praxi. Nyní pracuje na pozici Lean Project Specialist v rámci oddělení Process Excellence.
Vystudoval Střední školu technickou a obchodní Olomouc. Do Honeywellu nastoupil v roce 2006 na pozici Production Coordinator a následně na místo Supervisor Product Line. Od roku 2016 pracuje jako Lean Project Specialist. Je držitelem certifikátu Lean Green Belt. Díky propojení jeho praktických zkušeností s procesy v HAO a znalostí Lean principů, dosahuje úspěchů v projektech na zvýšení produktivity a redukci Cycle Time.
Do Honeywellu nastoupil na pozici Lean expert v roce 2015, o rok později dokončil studioum oboru Průmyslové inženýrství na VŠB v Ostravě. Jeho hlavní zodpovědností je na základě Lean principů a Six Sigma statistických analýz dat hledat nové cesty a příležitosti ke zlepšování procesů. Na základě tohoto přístupu tři roky mentoruje a podporuje projekty, které vedou ke zlepšování efektivity, toku a technologie výroby.
Vystudoval VŠB - TUO a reálný svět výrobní společnosti poznával v rámci vedení projektů neustálého zlepšování. Jeho přirozený systematický přístup a týmový duch mu umožnil implementovat metodiku projektového řízení na míru potřebám Honeywell Aerospace Olomouc. Od roku 2016 vede oddělení Process Excellence, jehož hlavní odpovědností je optimalizace výrobního toku na základě LEAN principů, projektový management a normování.
1. den - Čtvrtek, 21. 9. 2017 | |
---|---|
11:30 | Registrace účastníků a ubytování |
13:30 | Úvodní představení firmy, pravidla bezpečnosti |
14:00 | Exkurze do výroby firmy a diskuze témat |
17:30 | Přesun zpět na hotel |
18:30 | Večeře, raut a sdílení zkušeností se zástupci firmy |
2. den - Pátek, 22. 9. 2017 | |
---|---|
8:00 | Rekapitulace poznatků z exkurze, diskuze se zástupci firmy |
9:00 | Prezentace projektů specialisty firmy |
12:00 | Řešení témat účastníků a transfer zkušeností |
13:00 | Shrnutí a závěr, oběd |
Zavřít
PRECIOSA je sklářská firma s obrovskou tradicí, se zavedenou tradiční výrobou. I tento obor se dostal pod velký tlak levných výrobců z Číny.
„Nemáme šanci konkurovat Číňanům pouze cenou, ale jedinou šancí pro nás jsou časté inovace, oslovující zákazníky unikátními vlastnostmi našich produktů. Tím vytváříme i budoucí tradici Preciosy“, říká s jiskrou v oku ředitel R&D Jan Štiller.
Tato etapa ukáže, jak se inovační proces v tradiční výrobě stal jedním ze základních firemních procesů. Jak se inovace z technologické oblasti rozšířily do tvorby produktů se zcela novými originálními vlastnostmi a vysokým stupněm individualizace. Jak došlo i k inovaci obchodních modelů, kdy namísto dodávek tradiční lustrů dochází ke komplexním dodávkám skleněných objektů a celkových architektonických řešení prostorů.
Účastníci obdrží prezentace lídrů, metodiky, formuláře i ukázky případových studií.
Ředitel R&D PRECIOSA Jablonec nad Nisou získával své zkušenosti jak ve funkci výzkumně vývojového pracovníka hutních technologií skla, tak i ředitele hutního výrobního závodu. Široké spektrum zkušeností získal při vybudování nové společnosti v rámci skupiny PRECIOSA uvádějící na trh zcela nový produkt. Inovační proces posunul do polohy tvůrce nové tradice PRECIOSA a navazuje tak na dávný odkaz a práci českých mistrů skla. Absolvent Technické university v Liberci a A&W Business school Praha.
Praktické zkušenosti nabýval ve funkci výzkumně vývojového pracovníka, dále při zavádění nových technologií do výrobních procesů. Pracoval ve funkci technického ředitele společnosti a dlouhou dobu ve funkci ředitele R&D PRECIOSA. V současné době se věnuje inovačnímu procesu. Absolvent ČVUT Praha.
Získával své zkušenosti ve funkci průmyslového inženýra a následně ve vedení tohoto oddělení v rámci společnosti PRECIOSA, a. s. V rámci společnosti PRECIOSA LUSTRY, a. s. dva roky působil na pozici ředitele pro jakost a následně se podílel na vybudování inovačního centra, které z pozice ředitele vede. V současné době odpovídá za vývoj nových materiálů a produktů v oblasti kovů, skla, kontrukce, elektra a lightingu. Absolvent Fakulty elektrotechnické Českého vysokého technického učení v Praze (ČVÚT - FEL). Další zkušenosti nabyl v rámci např. Národní koordinační skupiny pro přechod na digitální televizní vysílání nebo při tvorbě strategie ČR pro zavádění Vysokorychlostního internetu.
Získával své zkušenosti v různých výrobních pozicích mistr, vedoucí provozu až do současné pozice výrobního ředitele ve společnosti PRECIOSA LUSTRY, a. s. V současné době odpovídá za celý výrobní proces včetně technologické části. Zkušenosti získával i v jiných pozicích jako je vedoucí nákupního oddělení.
1. den - Čtvrtek, 19. 10. 2017 | |
---|---|
10:30 | Sraz a registrace účastníků v PRECIOSA - Lustry Kamenický Šenov |
10:45 | Představení firmy a exkurze do výroby - porovnání výroby dříve a dnes |
14:00 | Přestávka a občerstvení |
14:30 | Představení skupiny PRECIOSA, jejich výrobků, nového obchodního modelu a vysvětlení nutnosti inovací v "tradičním" oboru |
15:30 | Zpětná vazba účastníků z vnímání výroby a diskuze nad tématem "INOVACE" |
17:00 | Přesun do hotelu, ubytování účastníků |
18:00 | Večeře, raut a sdílení zkušeností se zástupci firmy |
2. den - Pátek, 20. 10. 2017 | |
---|---|
8:00 | Rekapitulace prvního dne a zpětná vazba účastníků k výrobě a k tématu INOVACE |
9:00 | Prezentace konkrétních inovačních projektů specialisty firmy - Vysvětlení nutnosti změn procesů a jak probíhá konkrétní řešení projektu, proč se stal inovační proces nosným tématem firmy, jak se změnil obchodní model a jak se získávají náměty. |
12:00 | Řešení témat účastníků a sdílení zkušeností |
13:00 | Shrnutí a závěr |
Zavřít
Příběh firmy Servis CLIMAX, a. s. a jejího zakladatele Miroslava Jakubce je pozoruhodný tím, že z původní malé firmy, která se zabývala výrobou a montáží těsnění do oken a dveří, se stala velkou výrobní firmou.
Se 450 ti zaměstnanci je dnes lídrem v oboru stínicí techniky v České republice a uznávaným evropským výrobcem. Úspěch společnosti je od začátku postaven na rozvoji firemní kultury, tvorbě a zlepšování vlastního výrobního a obchodního procesu, který je založený na dobrých vztazích se zákazníky.
„Nechceme být otroky systému. Z příruček si vezmeme to, co nás může být momentálně užitečné,“ říká Miroslav Jakubec, když mluví na téma zlepšování.
Nosným tématem této etapy je zlepšování v širším pojetí spojené s tématy motivace, zlepšování procesů, řešení reklamací a neshod, trvalé zlepšování organizace a kultury firmy.
Účastníci obdrží prezentace lídrů, metodiky, formuláře i ukázky případových studií.
Zakladatel společnosti, majoritní akcionář a statutární ředitel vystudoval ČVUT v Praze, stavební fakultu. Společnost Servis CLIMAX a.s. řídí 25 let. Za tuto dobu se firma stala lídrem v oboru stínící techniky na území ČR a uznávaným velkým evropským výrobcem. Zakládá si především na poctivé každodenní práci, slušném jednání se zaměstnanci a neustálém hledání možností na zlepšení.
Začal pracovat ve společnosti při studiu na VUT Brno v roce 2015. Nejdříve pracoval v oblasti výroby, posléze se posunul do oblasti kvality. Nyní působí na kombinované pozici procesního inženýra a vedoucího kontroly. Spolupodílel se na zavádění systému štíhlé výroby a nastavení systému zlepšování ve firmě. Nyní odpovídá za řízení kvality a optimalizaci podnikových procesů.
Vystudoval obor Průmyslové inženýrství na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Pracoval jako mistr výroby ve společnosti TES, od r. 2015 pracuje jako průmyslový inženýr ve společnosti Servis CLIMAX, a. s. V rámci této pozice je zodpovědný za zavádění 5S ve výrobách, optimalizaci výrobních procesů, leanování výrob, realizaci zlepšovacích návrhu, snižování neshod a reklamací a v neposlední řadě odvádění výroby.
Působí ve společnosti Servis CLIMAX, a. s. od roku 2013. Vystudoval fakultu aplikované informatiky na UTB ve Zlíně. Má 19leté zkušenosti z oblasti automobilového průmyslu. Jako výrobní ředitel má na starosti nejen operativní řízení výrob, ale také celý průběh realizace zakázky od přijetí, zajištění materiálu až po samotnou expedici.
Ve společnosti pracuje již 10 let. Vystudoval MZLU v Brně a do společnosti nastoupil na pozici obchodník - projektant s cílem prosadit značku Climax v odborném sektoru projektantů a architektů. Poté působil na pozici obchodníka v regionech Benelux, Skandinávie a dalších evropských zemích. Od roku 2011 pracuje na pozici vedoucího divize prodeje a je přímo odpovědný za stanovení cílů a plnění prodeje společnosti.
1. den - Čtvrtek, 23. 11. 2017 | |
---|---|
11:15 | Registrace účastníků |
11:30 | Oběd, představení programu a přesun do SERVIS CLIMAX, a. s. |
12:30 | Úvodní představení firmy, základní seznámení s portfoliem výrobků |
13:00 | Exkurze do výroby firmy a aktuální diskuze témat |
16:30 | Prezentace - Firemní kultura |
17:30 | Přesun na hotel, ubytování |
18:30 | Večeře, raut a sdílení zkušeností se zástupci firmy |
2. den - Pátek, 24. 11. 2017 | |
---|---|
8:00 | Rekapitulace poznatků z exkurze, diskuze se zástupci firmy |
9:00 | Prezentace projektů specialisty firmy |
12:00 | Řešení témat účastníků a transfer zkušeností |
13:00 | Shrnutí a závěr |
Zavřít
Tel: | +420 702 077 607 |
E-mail: | info@i2m.cz |
IČ: 61504807
DIČ: CZ61504807
Obchodní rejstřík: Krajský soud v Ostravě, oddíl C, vložka 54911